tirsdag 26. august 2008

Nesten en uke!

Jeg liker bare denne byen bedre og bedre. Håper virkelig det holder seg slik! Jeg har blant annet funnet den beste kaffen jeg noen sinne har smakt og det til hele ca 20 kr:P De har også mye god type vanlig internasjonal mat, samt sikkert et godt ungarsk kjøkken, men som til nå enda ikke har blitt særlig godt utforsket... De har selvfølgelig alle tenkelige fastfoodkjeder; McDonalds, Pizza Hut, Subway osv på hvert et gatehjørne, så jeg har nå laget meg enda en regel som går ut på full boikott av disse kjedene, kun med et lite unntak enkelte søndager... For samtidig er det små sjapper overalt med gyros, pizza, osv så junk får man jo alltids tak i...;) Jeg inbiller meg imidlertid at et nytt og bedre liv er begynt, og kosthold også der etter...

I går var vi på kino på det enorme kjøpesenteret West-End. Vi så The Black Knight, en av få filmer som ikke var dubbet til ungarsk. Det var imidlertid ungarsk teksting i stedet, så her så vi potensiale til å lære oss noen få ord! Filmen likte jeg kjempegodt, var utrolig spennende! Men greit å ikke bo alene natten etterpå, syns sånne filmer er ganske skummel også! I natt var siste natten Kine skal sove her, hun får nøkler til ny leilighet i dag:)

Så nå har jeg vært her nesten en uke, og stortrives. Blir jo spennende å se når skolen begynner, blir nok en annen hverdag da! Nå har jeg jo ferie enda... Tror ikke det står på stedet i forhold til om jeg blir eller ikke, noe annet blir vanskelighetsgraden på skolen... Men jeg skal klare det;)

I løpet av de neste dagene skal jeg hjelpe Kine å flytte, en tur til IKEA, muligens kjøpe meg en TV, Busstur-sightseeing og drikke masse kaffe!

I går så vi også Buda-siden for første gang, og da også Donau. Gleder meg til en båttur på elven altså! Alle bygningene er så utrolig fine, skal kjøpe meg et kamera snart så jeg kan legge ut litt mer bilder her. Iphonekamera kunne vært et par hakk bedre...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar