lørdag 23. august 2008

Dag 4(:

Jeg må begynne med bilde av gårsdagens dessert, sjokoladesuffle med marsipan-is... Trenger jeg å si mer... Ny regel: Ingen desserter, is eller kaker på meg ved mindre jeg feirer min egen bursdag. Dette landet er farlig! Eller for Karen: Himmelen!
I dag startet vi med pedikyr på en salong rett i nabolaget her, noe beina våre sårt trengte. Jeg har aldri sett så mye avskrapet død hud i hele mitt liv. Æsj. Mennesker er ekle... Luksusliv er lov når det er billig, en pedikyr for 1/4 - 1/5 av prisen i Norge...! Etterpå var vi på spasertur-sightseeing, blant annet til skolen! Her skal jeg begynne, la-la-lala-la-la...:)
Veldig fin skole, med mange bygg inni en slags park, og der var mange statuer. Denne oksen er visst veldig spesiell på en eller annen historisk måte for skolen...:S
Videre på veien til en gigantisk park (hvor det også ligger blant annet Zoo og Botanisk hage) fant vi en lang gate som het Olof Palme utca, og et slags minnesmerke for Olof Palme... hvor det kom fra aner vi ikke, noen som vil forklare meg dette med en kommentar?

Etter å ha gått langt og lenger en langt, fant vi en fantastisk oase av en kafé, med vanvittig god kaffe - iced mocha - og veldig fin kunst på veggene. Jeg falt spesielt for dette bildet her, koster bare den nette sum av 6600 kr, 220 000ft:P I løpet av uken har vi også planer om en busstur-sightseeing, såkalt hop on and hop off, som de kaller det. Da får vi med oss mye uten å slite ut de pent stelte føttene våre;) Er veldig mye spennende muséer her, flotte bygninger og parker + andre severdigheter som er et must å få med seg før det er gått alt for lang tid her nede. Det blir nok en tur med båt på Donau etterhvert også:)

Jeg blir veldig glad for kommentarer, er hyggelig å få vite hvem som i det hele tatt leser alt det jeg skriver:)

2 kommentarer:

  1. Først og fremst imponert over at unge jenter faktisk vet hva som er prisen på pedikyr, det være seg enten i Norge elle i Ungarn.

    Det ser jo ut til at dere koser dere kraftig. Bra!

    Mange gode hilsener fra Alvøen-gjengen!

    SvarSlett
  2. hei frøken dings
    savner deg veldig, ble veldig glad når eg såg at du hadde fått deg blogg. eg viste ikkje det! men nå har eg lagret siden, så kan eg gå inn og se hvor fantastisk du har det der og hvor kjipt det er å være i regn fulle bergen. jepp, begynner nå å bli litt lei!

    Men eg håper at eg får mulighet til å besøke deg snart. må bare få komme i gang med fagene og sånne ting, og det må jo du og!

    Glad i deg vennen
    Rikke

    SvarSlett