mandag 6. oktober 2008

Og enda en frøken....:)

Jeg har fått hund! En nydelig jentevovs på ca 1-1,5 år...:) Hun er riktignok bare min i 4 mnd før hun skal omplasseres til Norge eller et annet land, men den tid den sorg....

Det hadde seg nemlig slik at frøkna fulgte etter en venninne av meg et laaaangt stykke, og hun skjønte jo at hun ikke hadde noe eier, (er veldig mye løshunder her nede) og hadde naturlig nok ikke hjerte til å bare forlate henne på gaten. Så nå er jeg blitt fosterhjem:) Hun har det veldig bra hos oss tror jeg, og er så tillitsfull og hengiven. Første hunden jeg har vært borti som kan gå løs på gaten etter bare å ha kjent eieren sin i et par dager! I går var vi på tur rundt Margitøyen, som er en øy med en vannvittig svær park på. Vi hadde også med oss Sipper, som er en omplassert dalmatiner, og de hadde det veeldig gøy på de store plenene og herjet masse.

Det er nemlig en organisasjon her nede, som heter Budadogs, som er startet av noen nordmenn som går på vetrinær. De sørger for at hundene får fosterhjem her, og når de er rabiesvaksinger får de nytt hjem i Norge.

Nå sitter jeg hjemme og leser, og hun ligger å sover ved siden av meg. Deilig å ha hund igjen! Også kommer man seg opp tidlig om morgenen for å lufte hund...:)

Jeg skal kjøpe fotoapparat selv nå, for nå har jeg jo en nydelig modell å ta bilder av! Så: Bilder kommer!

1 kommentar:

  1. Kjempeherlig hund da:)

    Ganske flott at de har noen som tar seg av løshunder. Dakas!

    Gleder meg til bilder, yay!

    SvarSlett