søndag 14. september 2008

Lesesal/museum og Marthe!

Dette er bilder fra lesesalen/museumet på anatomibygget. Her har de skjelettet til mange forskjellige dyr, og også dyr som er lagt på formalin så du kan se hele dyret med pels og det hele. De som ligger på formalin er dessverre ikke så veldig godt bevart, og egner seg sannsynligvis ikke for blogging, de kan se litt ekkel ut...


Skjelettet til reptil (en eller annen krokodille) og slange. Tenk å ha så mange ribbein!!

Siste bildet her er av blant annet et hundehode og et hestehode. Virker omtrent som dyrene bare er blitt tørket, for her er hud og muskler og sånt igjen.

I eksamenstiden tar de ut bein som vi kan øve på, noe som er veldig nyttig! Vi skal kunne alle navn på alt og forskjellene mellom f.eks okse, hest og hund. Og nei, det er ikke bare størrelsen...;)

Nå er Marthe i byen, hun er på klassetur her. Var så utrolig koselig å se henne igjen, og nå skal hun være her en hel uke, så håper jeg får sett litt til henne. Hun hadde med en sekk for meg, fra Norge, og det var så herlig å få ned litt ekstra klær og ting som ikke var plass til i første omgang. Nå er imidlertid hele rommet mitt bombet, så i dag blir ryddedag! Og lesedag... skal ha kollokvie etterhvert, forberede oss til chemistrylab og biomath-test. Jippii...:)

2 kommentarer:

  1. Wow, dette ser skikkelig spennende ut. Tror veterinær absolutt er noe for meg, bortsett fra all lesingen da. Men som du sier, du har ingenting i mot å lese så lenge du bryr deg om det du leser om. Jeg trenger mer selvdisiplin though!

    Har lurt på å skifte studieretning fra biologi til ett eller annet. Fikk høre at det nesten ikke er vits i å ta biologiutdanning, fordi det ikke er jobber. Regner med havbruk er noe de trenger mer og mer, men jeg er litt redd sjøen! :P Får se hva det blir til. Har i alle fall ett semester til å bestemme meg på :)

    Lykke til videre! Og kjempekjekt å lese hva du driver med om dagene! GO girl!

    SvarSlett
  2. Hei vennen
    Det må være kjempegøy å lese anatomi når du får det konkretisert på en slik måte bildene viser. Hadde vært interessant å sett litt nærmere på de preparatene av hund. Kjekt at du gleder deg til testene, tyder jo på at du har fått med deg stoffet. Masse klemmer fra pappsen

    SvarSlett