onsdag 10. september 2008

Hverdag

Nå er ting stort sett blitt hverdag, det tar kort tid å bli vant til ting! Er mye skole det går i, og føler allerede at jeg henger et par dager etter med anatomien. Er veldig mye å pugge hele tiden, men heldigvis syns jeg anatomi er så gøy at jeg har ingenting i mot å sitte å lese på det. Har lært veldig mye allerede, men tempoet er raskt og man må pugge hver dag for ikke å miste motet! (Skal lese anatomi etterpå...)

I går hadde vi første practicals i anatomi, eller disseksjon som det blir etterhvert, og da så vi på skjelettet til blant annet hest og litt hund, og øvde oss på navn på de forskjellige virvlene i ryggraden + ribbein. Siden da har vi lært (mer eller mindre...) om fremføttene, du aner ikke hvor mange navn som finnes bare på ett eneste bein...! Men vi har veldig flinke forelesere i anatomi, jeg er helt imponert. Og motivert. Så flink vil jeg også bli! Det endte opp med at jeg byttet gruppe i dag, for da fikk jeg han ene av de flinke foreleserne i practicals, i stedet for noen andre jeg ikke var så ekstremt fornøyd med. Tror det var et godt valg! Et lite pluss var det også at de jeg har vært mest med og sammarbeider og leser mest med går i den gruppen også... :)

Nå er også Gro kommet, hun som jeg bor med og som eier leiligheten, og det er veldig koselig! Fint å ha et annet menneske i huset også, og hvertfall når hun er så søt og snill! Har fått masse råd allerede ang. skolen og hva jeg bør fokusere på, + litt notater som kan være veldig til hjelp!
Hun hadde dessverre ikke med seg hunden sin ned, så leiligheten er helt dyrløs, men luckally har de jo ekkorn i butikken her!
Nei, uff...helt grusomt å ha slike dyr i bur! Heldigvis hadde de fått større bur da vi så de i dag enn de hadde forige gang, men... Men HVIS jeg skulle skaffet meg et kjæledyr, da måtte det nesten vært et ekkorn....kanskje...;) Dyrebutikkene har alt mulig rart, pinnsvin, øgler av mange slag, sånne gekkolignende dyr, krabber, og selvfølgelig edderkopper og sånt som de har i Norge.

Er det noe noen lurer på?? Skriv spørsmål på kommentar, så skal jeg svare på alt i neste blogginnlegg! Kommer ikke på mer å skrive i farten, anatomibøkene roper på meg!;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar