søndag 23. november 2008

1-2-3

Regler:
1:Finn frem boken som ligger nærmest
2:Slå opp på side 123
3:Finn den 5. setningen.
4:Post de 3. følgende setninger i din blogg, eller i kommentarfeltet mitt.

Guide to the dissection of the dog:
p.123.
"Reflect the rectus abdominis caudally, noting and cutting any nerves or vessels that enter the deep dace of the muscle from any of the intercostal spaces. The cranial epigasteric artery is a terminal brach of the internal thoracic artery that emerges from the thorac in the angle between the costal arch and the sternum. It passes caudally on the deep surface of the rectus abdominis."

Dette var jo spennende ikke sant? Vi har ikke kommet til side 123 enda i denne boken, vi holder på med muskler enda, blodårer og nerver kommer de følgene semesterne...

I en annen bok jeg sitter med nå, Vetrinary anatomy in domestic mammals, står dette:

"The spesific muscles of the head represent the functional continuation of the muscles of the neck onto the head thus they belong strictly speaking to the muscles of the trunk. Since their mian function is the coordination of the movements of the head especially of the atlanto-occipital and the atlantoaxial joints, they are described as a separate group. They are responsible for shaking, tilting, flexing and turning the head."

Litt morsom greie jeg plukket opp fra Jeanett sin blogg

Jeg har sittet å lest i hele dag også, men nå skal jeg ut å gå en liten tur! Her har det nemlig snødd i går og i dag!:D Herlig!

2 kommentarer:

  1. forventer de alvorlig talt at du skal forstå d der??eg e imponert:P har jo fått me meg i samme slengen ramsen av eksamener i neste innlegg. Djises menneske!kosn holder du styr på alt d forskjellige du skal lære? greit me ett eller to eller tre fag,men eg mistet tellingen på dine:P eg må ta meg sammen her føler eg...:P

    lykke til!! går nok som smurt kjenner eg deg rett;)

    e fortsatt litt imponert..

    SvarSlett
  2. hehe, joda, er ikke så vanskelig som det høres ut, bare litt nye ord;) Men er mye som er vanskeligere da...som å kunne alle musklene i kroppen, hvor de begynner og slutter og hva de gjør...great;)

    Men litt morsom greie, skal gjenta den en dag med kjemiboken min el noe, da forstår du nok det bedre enn meg!

    Du får få en oppdatering til jul;)

    SvarSlett